Als ik contact opneem met Awel, krijg ik elke keer een bezettoon/kom ik in de wachtrij terecht. Hoe werken de contactkanalen?

Awel heeft vier verschillende contactkanalen: telefoon, e-mail, chat en forum. We doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk een antwoord te geven en de wachttijden zo kort mogelijk te houden.

We overlopen even wanneer je elk contactkanaal kan bereiken en wat ze voor jou kan bieden:

  • De telefoon van Awel, het nummer 102, kan je bereiken van maandag tot en met zaterdag van 16u tot 22u. Op zondag en feestdagen is de telefoon gesloten.
  • De chat van Awel kan je bereiken van maandag tot zaterdag van 18u tot 22u. Op zondag en feestdagen is de chat gesloten.

Het voordeel van telefoon en de chat is dat je meteen een antwoord krijgt op je vraag. Bij de email en het forum moet je altijd even wachten.

Soms zijn er aan de telefoon en op de chat lange wachtrijen. We doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk een antwoord te geven. Probeer zeker nog eens opnieuw of wacht even af als je niet meteen binnen geraakt. Lukt het toch niet? Probeer dan je verhaal te mailen naar brievenbus@awel.be of je vraag te stellen op het forum van Awel. Je kan hieronder zien wat zij voor je doen.

  • Het forum van Awel is 24u op 24u online beschikbaar.

Je kan er op elk moment van de dag een bericht posten. Elke dag modereert een medewerker van Awel het forum. Jouw vraag zal dus, afhankelijk van het tijdstip waarop je het hebt ingediend, de dag zelf of de dag erna online geplaatst worden. Als een bericht online wordt geplaatst, is dat openbaar. Iedereen die op deze website komt, kan het dus lezen. Andere kinderen en jongeren kunnen ook op berichten op het forum reageren.

Niet alle vragen, ingediend op het forum, komen online te staan. Meer info over welke vragen we wel en niet publiceren vind je hier.

  • Ook het e-mailadres van Awel is 24u op 24u beschikbaar.

Op elk moment van de dag kan je een e-mail sturen naar brievenbus@awel.be. Awel streeft er naar dat je zeker binnen de 3 dagen een antwoord krijgt. Als het druk is kan het soms wat langer duren. Alle ingestuurde e-mails worden beantwoord.

Je kan Awel ook terugvinden op Facebook en Instagram. De berichten en foto’s op Awel’s Facebook en Instagram zijn informatief. Ze willen jou informeren over het reilen en zeilen bij Awel. Je kan er naar je eigen interesse selecteren wat je wil lezen of bekijken.

Beantwoorden via sociale netwerksites doen we voorlopig niet maar je bent altijd welkom op onze site en op het nummer 102 met al je vragen.