Ik ben een arrogante bitch

T zegt: 28 dagen geleden

ik kan geen normaal gesprek met iemand voeren. ik ben introvert en verpest elk sociaal contact. vrienden lopen weg. niuwe mensen blijven oppervlakkig.
ik kan geen small talk. ik ben constant zelfbewust tijdens een gesprek waardoor ik rare dingen doe/zeg. bv: ik lach altijd geforceerd als er iemand tegen me praat. ik kan er niks aan doen. dat is omdat ik oncomfortabel/onzeker ben. ik dacht altijd dat mensen het als onderdanig aanzagen maar mn nieuwe deltavliegleerkracht zei me net: jij bent me precies hele tijd aan het uitlachen. op zo moment kan ik geen goeie uitleg geven want dan kan ik niet helder nadenken door mijn verbaasdheid op die reactie. de kans is snel voorbij. is niet expres
kweet niet wanneer ik wel en niet mag lachen (spontaan lachen lukt niet), ik kan nie stoppen met zelfbewust zijn (automatisme) en ik ken de balans nie tussen vertellen over mezelf, en vragen naar hen. ik besef acheraf dat ik niet enthousiast reageer als dat verwacht wordt en omgekeerd: denken & falen. ik ben een arrogante bitch.. en ik wil niet asociaal zijn. ik wil het vrolijke, spontane, geliefde meisje zijn dat vanalles zegt tegen iedereen en waarvan ze weten dat het bij 'mij' past. help me aub?

• J-Awel zegt: 25 dagen geleden

Hey T

Je bent zeker geen arrogante bitch als ik jouw berichtje lees. Dit mag je ook niet denken over jezelf. Sad2
    Misschien kan je dit proberen uitleggen aan jouw vrienden? Er zullen zeker vrienden zijn die dit gaan begrijpen en hier rekening mee zullen houden. Je kan misschien proberen uitleggen aan die leerkracht dat dit niet jouw bedoeling is? Als je uitlegt dat je dit eigenlijk doet omdat je onzeker bent, zal hij/zij dit misschien begrijpen? Als je dit niet durft zeggen, kan je het ook opschrijven in een brief. Zo moet je het niet persoonlijk doen, maar kan je wel zeggen hoe het komt. Zou dit kunnen helpen?
    Misschien kan je proberen om af en toe zelf een vraag te stellen? Als ze bijvoorbeeld vragen hoe jouw vakantie was, kan je dit ook aan hen vragen. Je zou dan eventueel ook kunnen doorvragen op bepaalde activiteiten die ze gedaan hebben. Zo zal je misschien een balans kunnen vinden.
    Om heel eerlijk te zijn, reageer ik ook nooit zo enthousiast als mijn vrienden willen. Daarom ben ik niet minder blij voor hen, maar ik heb altijd het gevoel dat ik te overdreven reageer dus hou ik het nogal oppervlakkig. Iedereen drukt zich ook anders uit als ze enthousiast zijn. Je hebt mensen die heel uitbundig reageren, maar je hebt ook mensen die ingetogen reageren. En daar is er niets mis mee! Iedereen is anders en uniek op zijn/haar eigen manier.
    Kan je hier met iemand over praten zoals jouw ouders, broer/zus,... Misschien dat zij jou kunnen helpen. Ook kan het opluchten om hier met iemand over te kunnen praten.
    Ik denk dat als je dit uitlegt aan jouw vrienden dat ze dit zeker zullen (proberen) begrijpen.
    Zijn er forummers met tips?

Veel knuffels
    J-Awel

• redhead zegt: 23 dagen geleden

Sad2 wat jmmr vur je, komt goed hoor! xjes rehed

• Zelf een reactie toevoegen