Waarom doen ze dit ?

Anders zegt: 29 dagen geleden

Hallo awel
In mijn klas zitten 2 meisjes en een paar jongens waarvan ik weet dat ze over mij roddelen en praten.( dat laten ze namelijk heel duidelijk zien ) hier heb ik het hier over ( met veel moeite) gehad met een leerkracht en die heeft met ze gepraat.
Maar ik weet niet wat ze gezegt heeft maar het is echt veel erger geworden. Nu roddeld bijna de hele klas over mij. Dan kijken ze naar mij en beginnen ze te fluisteren en te lachen. Ik ben hooggevoelig en vang dit soort dingen echt heel erg snel op.
Wat moet ik nu?
En waarom roddelen ze over mij?
Is er iets mis met mij of zijn ze om 1 of andere redenen gewoon jaloers?

Grtjes

• J-Awel zegt: 24 dagen geleden

Hoihoi!

Het is goed dat je naar een leerkracht bent gegaan, maar wel jammer dat het niet echt geholpen heeft en eigenlijk enkel erger is geworden. Ik kan begrijpen dat de stap naar een leerkracht moeilijk is en na wat er is gebeurd zeker. Ik denk dat het wel kan helpen om nogmaals naar die leerkracht te gaan en te vertellen wat er gebeurt en hoe je jou daarbij voelt. Daarnaast kan je ook altijd terecht bij het CLB van jouw school om hierover te praten. Ik denk dat het belangrijkste is dat je erover praat en dat er een oplossing wordt gezocht, want je hoort je goed te voelen in de klas en op school.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ze over jou roddelen. Meestal is er ook niet direct een reden voor, maar je kan altijd eens polsen bij mensen waar je beter mee overeen komt. Hopelijk kunnen zij jou meer vertellen en is het niks ernstigs. Persoonlijk denk ik dat het niks ernstigs is en ze dit voornamelijk doen om jou wat te treiteren, jammergenoeg. Hopelijk kan je erover praten met iemand (je ouders, een leerkracht, het clb, een goede vriend, ...) en kan er een oplossing gevonden worden voor jouw probleem!

Veel liefs
    J-Awel

• wolfje zegt: 17 dagen geleden

Liefste anders,
    ik snap hoe je je voelt, ik bne zelf ook hooggevoelig en weet dat er ook over mij
    geroddeld word. Ik wens je terkte, en beloof je dat het goedkomt!

xxWolfje

• mol zegt: 2 dagen geleden

hey,
    mischien zeggen tegen de directeur dat ze je pesten.
    ( zeker niets terug doen).

• Zelf een reactie toevoegen