Kan niet meer

Anon zegt: ongeveer een maand geleden

Dag awel

Ik heb gezegt dat tegen mijn vriendin dat sommige mensen haar niet aan kunnen. Nu is ze boos omdat dat blijkbaar niet zo was. Al mijn vriendinnen (6) zijn tegen mij. Als ik naar hun ga lopen ze weg... ze laten me allemaal in de steek. Dit is nu al een hele week ik sluit me in de speeltijden op in het toilet. Smiddags moet ik wel met 1 van hen eten omdat ik anders alleen ben en niemand mag weten dat ik geen vrienden heb. Ik heb niemand.. met leerkrachten praten gaat ook niet zij bellen naar mijn ouders om dat te zeggen. En ze hebben nog maar voor de kerstvakantie gebeld omdat ik me snee maardat is niet waar iksnee me niet. Tegen vriendinnen kan ik het ookniet zeggen want ik heb er geen. Ze roddelen achter mijn rug. Wat moet ik doen om het te stoppen? Als ik met iemand die me uitsluit praat op chat. Moet ik haar met rust laten anders drijgt ze naar de leerkracht omdat ik me snij maar iksnij me niet. wat moet ik doen

• J-Awel zegt: 28 dagen geleden

Dag Anon

Je vertelt dat je op dit moment het gevoel hebt dat je geen vrienden hebt, dat ze je in de steek laten. Ik kan me voorstellen dat dit voor een slecht, eenzaam gevoel zorgt en dat is natuurlijk helemaal niet fijn.

Bij het gevoel dat je nu hebt is praten vaak echt belangrijk. Daarom is het goed dat je reeds de stap zette voor dit berichtje 😉.
    Zou je het zien zitten om met één van je vorige vrienden een persoonlijk gesprek te hebben? Rustig jouw kant van de situatie uitleggen, zeggen hoe je je erbij voelt, vragen wat hij/zij erover denkt, … Dit kan misschien helpen om de situatie wat meer uit te klaren.
    Volgens mij kan het ook opluchten om met iemand anders te kunnen praten over de situatie en je gevoel daarbij.
    Je zegt dat de leerkracht geen optie is omdat deze info doorspeelt aan je ouders, weet echter dat ze dit enkel doen om je te helpen. Je zou naar de leerkracht kunnen gaan en heel de situatie uitleggen, ook vertellen dat anderen dreigen om naar hem/haar te komen en te zeggen dat je jezelf snijdt, maar dat dat niet het geval is … Zo krijgt hij/zij een volledig beeld van de situatie en kan hij/zij mee naar een oplossing proberen zoeken. Bij de start van je gesprek kan je zeggen dat wat je zegt in vertrouwen is en dat je het niet fijn vindt als dit aan je ouders wordt doorgespeeld. Vraag hem/haar om je in te lichten moest hij/zij dit toch doen, dit geeft je misschien een rustiger gevoel 😉.
    Misschien is het ook goed om eens na te denken waarom je hierover niet met je ouders wil praten. Zou dit toch niet kunnen opluchten?
    Voor een anoniem gesprek kan je ook steeds terecht op onze andere contactkanalen (chat/mail/telefoon) of het JAC (www.jac.be).

Zijn er nog andere dingen waarover je je slecht voelt? Ook daarover kan je steeds praten met de bovenvermelde instanties/personen. Je zegt dat je je niet snijdt, dat is heel goed. Moest je toch ooit de drang voelen, aarzel dan niet om ons te contacteren of een kijkje te nemen op volgende website: https://jongerengids.be/folder/zelfverwonding.

Verder wil ik nog even meegeven dat er niets mis is met even alleen te zitten, maar ik snap dat dit niet comfortabel is. Kan je tijdens de middagpauze misschien buiten school eten? Als je over de situatie kan praten met een leerkracht kan je ook voor dit probleem een oplossing proberen zoeken.
    Misschien helpt het om de situatie een beetje tijd te geven maar als de houding van je vrienden tov jou niet verandert, kan het misschien een beter gevoel geven om naar nieuwe vrienden op zoek te gaan. Wat dacht je van een hobby of eens bij andere groepjes op school gaan staan?

Ik hoop dat je je snel beter in je vel voelt.
    Dikke knuffel!
    J-Awel

• nicolinefan zegt: 22 dagen geleden

hey
    ik weet hoe je jou voelt ik ben ook anders dan andere mensen maar blijf gewoon je zelf
    ik ben ook gepest geweest om dat ik anders ben maar mensen die pesten di zijn het niet waard want mensen met zijn uniek en kunnen veel meer dan andere denken

• Helper zegt: 11 dagen geleden

Hey!

Misschien moet je er proberen over te spreken met je ouders? Ik snap dat het misschien moeilijk is omdat je het niet zo goed druft? maar je ouders zullen je begrijpen! jullie kunnen dan samen naar de school gaan of samen naar die vrienden van je.

Hoppelijk komt alles goed!

Veel succes!

Groetjes Milan!

• Zelf een reactie toevoegen