Depressief?

X_DeprsGurl_X zegt: ongeveer een maand geleden

Hallo Awel,En forummersā¤Laatste tijd ben ik meer depressief..Vorig jaar heb ik 2 belangerijke mensen verloren en mijn hond....Dat was echt heftig en dat gebeurde tijdens de vakantie dan nogšŸ˜¢.Ik kan hier met niemand over praten en met mijn ouders durf ik niet en daar zeg ik nooit iets tegen als het over deze onderwerp gaat...Het is namelijk zo dat ik dan op school anders ben en mensen merken het enz...Vorig week vrijdag op school moest ik ineens beginnen wenenšŸ˜¢Maar na de paasvakantie(Ik woon in BelgiĆ« dus dat is anders) hebben we kindcontacten en dan moeten we een vragenlijst invullen en aan onze meester afgeven dan hebben we een babbel en praten we dan over hoe het gaat enz..Maar vaak durf ik het niet te zeggen..
Soms denk ik dan maar van wat doe ik hier nog op aardešŸ˜­Hopelijk hebben jullie tips of kunnne jullie me helpenā¤Alvast bedankt xx

• Awel zegt: ongeveer een maand geleden

Hey,

je voelt je de laatste tijd niet zo goed in je vel. Je rouwt nog om die mensen die je verloor en om je hond. Dat is helemaal normaal hoor. Als je iemand verliest die je graag zag, dan doet dat pijn. Waarom kan je hierover niet met je ouders praten? Zij zouden dit begrijpen hoor. Als dit heel diep zit dan kan je inderdaad plots in tranen uitbarsten. Je zit ook in je puberteit en dan durven je hormonen ook al eens op hol te slaan waardoor je plots emotioneler kan worden.
    Na de vakantie heb je kindercontact (o ja, Awel is op-en-top Belgisch hoor šŸ˜‰). Dat is misschien wel een heel goede gelegenheid om eerlijk te zijn en gewoon te zeggen dat het niet zo goed gaat met jou. Uiteindelijk is dat toch de bedoeling hĆ©....

Probeer het eens. Je zal merken dat praten oplucht en dat je niet alleen hoeft te zitten met verdriet of ingewikkelde gevoelens.

Veel sterkte en ga ervoor!
    Awel

• ik zegt: ongeveer een maand geleden

Hey

je moet zelf beslissen of je het aan je meester wilt vertellen
    denk eraan dat hij het aan je ouders gaat zeggen dus als je dat nog niet wilt zou ik het niet zeggen
    de kans is ook groot dat je meester het niet doorheeft (ookal weet hij dat je geweent hebt)
    ik heb me al enkele keren uit dit soort situaties gelogen als ze ernaar vroegen, dat je net iets triestig zag ofzo en je nu helemaal ok bent
    liegen is natuurlijk niet ideaal maar soms heb je geen andere keus

je bent wel nodig op aarde
    probeer hulp te zoeken: awel, jac, tejo of kijk op de website van de zelfmoordlijn

groetjes

ik

• jp zegt: ongeveer een maand geleden

Waarom kan je hierover niet met je ouders praten?
    Ik ben ook een hond kwijt geraakt en ik heb er ook heel veel verdriet over gehad .

• 123 zegt: ongeveer een maand geleden

Hey

Je bent jong en hebt inderdaad wel wat rots meegemaakt.
    Daar moeten we niet flauw over doen.
    Toch moet je weten daar er aan het eind van de tunnel licht is, en dat alles vroeg of laat weer beter wordt.
    Gewoon doorgaan en knallen!

Je zal later nog trots zijn op jezelf als je op een dag terugkijkt op deze depressieve periode en hoe je er uit bent gekomen Wink

Keep it up!

Groetjes

• Zelf een reactie toevoegen